onsdag 11 januari 2012

Solbrinken

Fler bilder från Solbrinken.
Det här huset som ligger i Nacka, mina gamla hemtrakter. Har nominerats till träpriset, ett av Sveriges största arkitektur pris. Extra roligt är det också att få presentera detta svarta personliga hus, då jag känner familjen som bor där. 
En vårkväll för två år sedan blev minnesvärd då jag och mina vänner bjöds på stafettmiddag.  Ni vet en sådan fest som börjar med drinkar och förrätt på ett ställe och sen fortsätter till nästa för varmrätten . Sen avslutas kvällen med dessert på ett tredje ställe .Vi intog vår middag just i detta hus -Solbrinken, en alla tiders grillmiddag där man absolut inte snålat på krutet!

När jag ser de avskalade interiör bilderna från Solbrinken känns det som mitt eget hem mest påminner om en mörk hydda, övermöblerad med en miljon pryttlar. En omöjlig ekvation måste jag erkänna för mig själv- att skapa ett hem utan clutter eller vad det nu heter.
Men vissa lyckas ju riktigt bra . Och tur är väl att vi alla är olika -desto roligare för ögat!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilket coolt ställe! Och där har du varit på riktigt! Stafettmiddag har jag aldrig upplevt men det låter ju hur kul som helst. Det kanske vi skulle testa någon gång, även om det skulle bli lite långt mellan hållplatserna men det går ju att lösa med välplanerad logistik :-)

    Mammas och pappas stuga på landet kallar vi Solhälla men den har en aning annorlunda look än Solbrinken :-) Men härlig är den ändå på sitt sätt förstås...

    Afton!

    SvaraRadera
  2. Schyst! Riktigt schyst. Gillar verkligen de gula stolarna, gör det hela lite roligare.

    Jag har en man som gillar avskalat (intill sterilt) så jag har fått plocka bort lite (och konstant plocka undan) och han har fått accepter lite (LITE!) grejer. "Man måste ju leva!", så jag väldigt ofta de första fem gemensamma åren.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket fantastiskt hus!
    Jag håller med dig, man får inte syna och jämföra sitt eget hus med detta.
    Helt olika världar. :D

    SvaraRadera