tisdag 1 maj 2012

PHOTO A DAY- YOU

Jag är ute i helt okända vatten, ja, kanske tar jag till och med vatten över huvudet nu när jag ställer upp i fotoutmaningen som Kristina från bloggen Ingen vanlig dag dragit igång. Men för en som knappt med modern teknik klarar av att sätta på tv:n eller förstår hur man sköter sin blogg -är en utmaning som denna välkommen!

När ett nytt litet oväntat barn kommer in i ens liv blir det självklart fokus på den nya familjemedlemmen. ( Ja, honom har ni sett på alla möjliga sätt vid det här laget!) Så när jag idag tog det allra första våghalsiga steget att föreviga mig själv lyckades den lille krabaten smita emellan.
 Så där ja, här har ni mig- snart 46-årig storbarns och småbarnsmamma i en och samma stora kropp. Jag har lite svårt att förstå ibland var jag tog vägen? Jag som skulle bli fru Le Bon och segla jorden runt med min Simon. Jag drömmer fortfarande om den stora seglatsen, men idag har jag en annan skicklig navigatör och skeppare vid min sida!
Her name is NOT Rio!
MAJ- Inga vanliga dagar- Bara jag vet svaret!


11 kommentarer:

  1. Yeah! Har ingen aning om vad den där fototävlingen går ut på, men jag minns det som igår, när vi var i NY med din mamma och vi såg just Fru le Bon på nån tv-skärm i något varuhus och du utbrast "släng dig i väggen CB!". Vi log så vi höll på att trilla omkull - både av din underbara självironi och av en smula hopplöshet! Men jag är iallafall väldigt stolt över att få vara just din kompis och bryr mig inte det minsta om att din tid i rocksvängen och vår gemensamt korta tid som jetsetare på Nells, är underbara minnen blott!

    SvaraRadera
  2. Kul att du vågar! Jag har lagt upp dig på länklistan nu.
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Men se, där är du ju! Jättefin! Roligt att du hakat på fotoutmaningen jag själv gått och grubblat på att delta i. Vet bara inte, jag är så dålig på att ta mig igenom till slutet, karaktären, du vet... :)

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Kul att höra av och se dig igen! Vad härligt rufsig och frisk du ser ut :-)

    Lycka till med fotoutmaningen fast jag inte heller vet vad det handlar om. Men du fixar det nog galant!

    SvaraRadera
  5. Haha! Hej på dig. Det var väl på tiden att du fick vara med på bild. Kul att du också hakar på! Idag är det frulle som gäller - heja, heja!

    SvaraRadera
  6. Får jag se nått unikt första gången jag tittar hit? Dig på bild alltså.. :)
    Hamnat här från Kristinas länksida och samma fotoutmaning.

    SvaraRadera
  7. Men titta där är du!!!!

    Du ser riktigt busig ut :-) Ja jag förstår att det blåser, men blicken ser lite full-i-fan-ut

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag busig!!! Ibland så kommer galenskaperna över mig - som nu till exempel!

      Radera
  8. Du hade gjort dig bra bredvid mister Le Bon! Vi kanske hade varit kompisar då, Fru Le Bon och Fru Taylor ;-)
    Vore kul att vara med i fotogrejen, men jag känner redan nu att jag inte går i land med den denna månad. Kanske nästa om det blir nåt då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha en till som var lika drabbad av den omöjliga kärleken! Hette din man John om man får fråga?

      Radera